2025 Fall KODIA(유통학회), SFTI (의류산업학회) & KSCS (소비자학회)

2025 Fall KODIA(유통학회), SFTI (의류산업학회) & KSCS (소비자학회)

지난 의류학회를 시작으로 유통학회, 의류산업학회, 그리고 소비자분야 통합 학술대회까지,
여러 학회에  FMC 구성원들이 참여하여 의미 있는 성과를 거두었습니다.

Starting with the Korean Society of Clothing and Textiles, lab members took part in the Korean Distribution Association, the Society of Fashion & Textile Industry, and the Integrated Conference on Consumer Studies, achieving meaningful academic results.

 

 

 먼저 10월 31일 제주대학교에서 열린 한국유통학회에서는 동은(석사과정)과 은지(석사과정)가
Global Session에서 영어 구두 발표를 진행했습니다.

On October 31, at Jeju National University, Dong-eun (M.A. student) and Eunji (M.A. student) delivered
oral presentations in English during the Global Session of the Korean Distribution Association Conference.

 

이어 11월 1일 충남대학교에서 개최된 한국의류산업학회에서는 류빙(석사과정)과 은지(석사과정)가 포스터 발표를 진행하고,
류빙의 연구가 최우수논문상을 수상했습니다. 🏆

On November 1, at Chungnam National University, Liubing (M.A. student) and Eunji (M.A. student) presented
a poster at the Society of Fashion & Textile Industry Conference and Liubing received the Best Paper Award for outstanding research performance. 🏆

 

Congratulations! 

 

마지막으로 11월 7일 천안 교보생명 연수원에서 열린 소비자분야 통합 학술대회에서는 은지(석사과정)가 구두 발표를 통해
연구 내용을 공유했습니다.

Finally, on November 7, at the Kyobo Life Training Center in Cheonan, Eunji (M.A. student) gave an oral presentation at the Integrated Conference on Consumer Studies.

이로써 2025년도 모든 추계 학회 일정이 성공적으로 마무리되었습니다.
다음 학회를 위해서 앞으로도 연구의 깊이와 폭을 확장해 나가겠습니다!

With these accomplishments, all 2025 fall academic conferences have successfully concluded.
Looking ahead, the FMC Lab will continue to broaden the depth and scope of its research, fostering ongoing academic growth and collaboration.

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